Oszczędzaj czas i pieniądze

spożywczyW naszych sklepach niczego nie brakuje. Egzotyczne owoce, holenderskie czy szwajcarskie sery, francuskie wina są w sprzedaży przez cały rok i to w bogatym wyborze.

Co zawsze powinno być w domu:

  • chleb chrupki, suchary
  • ryż, mąka, kasza, makaron
  • cukier
  • sól
  • ocet
  • olej jadalny
  • margaryna
  • konserwy mięsne i rybne
  • mleko skondensowane i w proszku
  • serki topione
  • dżemy, miód
  • konserwy owocowe i warzywne
  • soki owocowe
  • woda mineralna
  • herbata, kawa

Cała sztuka polega na tym, żeby w zaczarowanym świecie supermarketów kupować to, co konieczne, i jak najtaniej. Żeby gotowanie, będąc rozkoszą dla podniebienia, nie stało się zarazem udręką dla kieszeni.

Aby czas przeznaczony na zakupy skrócić do minimum, trzeba przynajmniej raz w tygodniu zrobić przegląd zapasów, zapisując od razu, co trzeba dokupić. Dobrze jest też zaplanować tygodniowy jadłospis. Wtedy możemy zaopatrzyć się też w wędliny i mięso na tydzień. Jarzyny i ziemniaki też można kupować raz w tygodniu. Marchew, buraki, seler, pietruszkę włożyć do woreczków z folii, kapustę i pory, jak również ziemniaki oddzielnie przechowywać w koszyku.

Śmietanę, biały ser, masło wystarczy kupić dwa razy w tygodniu. Zielone jarzyny, rzodkiewki, szczypiorek, sałatę czy koperek kupujemy zawsze świeże, gdyż przechowywane dłużej tracą swe wartości witaminowe. Sałata czy szpinak dobrze przechowują się do następnego dnia, jeśli zawiniemy je w wilgotną gazetę i włożymy do worka z folii.

Kilka rad przydatnych na zakupach:

  • Korzystaj z ofert sezonowych i specjalnych
  • Nie planuj zimowych potraw w lecie, a letnich w zimie
  • Tanie produkty kupuj na zapas – także do zamrażania
  • Nigdy nie chodź na zakupy, kiedy jesteś głodna
  • Staraj się nie robić zakupów w porze największego nasilenia ruchu w sklepach albo tuż przed ich zamknięciem.